De langnekken en naar Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu De langnekken en naar Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

De langnekken en naar Koh Chang

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

03 December 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

we begrijpen hier dat het weer in het koude kikkerlandje er niet beter op wordt. Daarom bij deze de meest warme groeten uit het zonnige Koh Chang.

De dag voor we vertrokken uit Chiang Mai hebben we nog een laatste excursie gedaan (donderdag). Dit hield in dat we om 7 uur 's ochtends werden opgehaald bij ons hotelletje. Best vroeg hoor... Eerst moesten we een uur rijden om bij de eerste stop terecht te komen. De hete bronnen. Spectaculair was dit echter niet. Het was eigenlijk een grote souvenir markt, met daarachter drie putten waarin je water zag koken. Hier kookten ze ook eieren in. Samen met de zwavelgeuren was dit echt geen pretje.

De volgende stop was nog eens anderhalf uur verder, een stuk achter Chiang Rai. Dit was een ruine van een tempel, hoewel we niet meer weten hoe deze heette.

Vervolgens zijn we verder gereden naar de golden triangle. Het punt waar Myanmar (Birma), Laos en Thailand bij elkaar komen. Tussen deze landen ligt de Mae Kong rivier als grens. We hebben daar een stuk gevaren met een longtailboot, eerst langs Myanmar, waar we niet aan wal mochten. De grens wordt daar veel strikter bewaakt dan bij Laos in verband met drugssmokkel. We zijn wel op een eilandje van Laos aan wal geweest. Hier hadden we sterke drank kunnen kopen met slangen en schorpioenen erin. Toch maar niet meegenomen. Niet mooi om neer te zetten, en lekker zag het er ook niet uit. Daarna zijn we weer terug gevaren naar Thailand.

In Thailand aangekomen hadden we eerst een heerlijke buffet lunch en zijn verder gereden naar een andere grens met Myanmar. Deze grens was erg streng bewaakt met grote hekken en een immigratiebureau. Het enige dat we konden doen was naar de overkant fotograferen.

Als afsluiter van de dag gingen we naar een dorp waar verschillende bergvolkeren bij elkaar woonden. De langnekken, de bigears en het akha volk, die laatsten hebben zwarte tanden. Ziet er heel vies uit. Maar dit komt doordat hun tanden geel werden van bijvoorbeeld tabak. Omdat hun tanden dan niet meer glimmen gaan ze er met een noot overheen waardoor ze zwart worden. Dan glanzen ze wel weer...

Hierna zijn we terug gegaan naar Chiang Mai dat drie en een half uur rijden verderop lag. Al met al hebben we dus een hele afstand afgelegd op deze dag, maar we hebben ook veel mooie dingen gezien en wat geleerd.

Een dag (vrijdag) later zijn we om 18.00 uur vertrokken naar Koh Chang. Allereerst twaalf uur in de bus naar Bangkok, waarin Marleen niet kon zitten en ruzie kreeg met de vrouw voor haar die trouwens erg chagerijnig reageerde op de vraag van Marleen of ze haar stoel heel iets verder omhoog kon doen. Marleen kon dus vervolgens nog niet zitten of liggen en dus helaas ook niet slapen. Best vervelend dus.
We kwamen om zes uur 's morgens in Bangkok aan waar we om acht uur weer opgehaald werden om verder te rijden. Deze bus was niet veel beter, maar gelukkig heeft Marleen hier wel haar oogjes dicht kunnen doen. Om drie uur kwamen we aan bij de boot naar Koh Chang. Deze boot vertrok rond half vier, en deed er een uur over. Om half vijf waren we eindelijk op Koh Chang waar we nog een hotel moesten vinden. Dit bleek lastiger dan we dachten. Normaal lopen we een tourist office binnen en hebben we binnen een half uur een kamer. Hier was niemand aanwezig of ze wilden ons niet helpen. Uiteindelijk op een mega-groot resort uitgekomen in de middle of nowhere (wat op Koh Chang geen uitzondering is) terecht gekomen voor een nachtje.

De volgende dag opnieuw een hotel gevonden, niet veel goedkoper, maar wel even lekker luxe en vlakbij het strand. Eindelijk bruinbakken dus...

Het strand is echt heel smal. Koh Chang is eigenlijk een grote berg (ook een nationaal park) en er loopt maar een weg langs de rand waarlangs alle bebouwing zit. Toch is het echt prachtig met een mooie blauwe zee, een nog blauwere lucht en een heleboel palmbomen. Ik denk dat we ons hier wel kunnen vermaken!!!

temp: +/- 35 graden
zon geen wolkje aan de lucht
watertemp: +/- 25 graden

We houden jullie op de hoogte van het mooie weer en de temperatuur van het water enzo, haha...

Heel veel warme groeten van ons!!!

PS: we sturen wel een paar zonnestralen die kant op, wij kunnen er wel drie missen.

• 03 December 2007 - 15:17

Rob:

Lekker luxe... We zijn hier niet anders gewend.. hahaha.

Leuk verhaal. Lekker druk geweest zo te zien. Veel plezier met bruin bakken en tot lezens.

Rob

• 03 December 2007 - 15:18

Rob:

Lekker drankje trouwens... Bah.

• 03 December 2007 - 15:58

Els:

Hoi meiden,
    Leuk zeg dat bakken en zo ga ik ook doen maar dan achter het fornuis hahaha
    Lieve groetjes

• 03 December 2007 - 17:19

Hennie En Ria:

hoy meiden,

nou dat was weer een hele reis zo te lezen. veel gezien ook. nu dus lekker genieten van het strand etc. wij maken ons op voor het heerlijk avondje op z'n hezings Hahaha. het weer is er helemaal naar nl. lekker guur. liefs, hennie en ria.

• 03 December 2007 - 17:22

Geert & Wiet:

Hallo!

Zoals jullie wel zien wordt de site strak in de gaten gehouden! Erg mooie verhalen en foto's, leuk dat jullie di beesten in de fles op de foto hebben gezet. Zo kunnen wij ook eens kijken ;-)

Vanuit NL weer veel liefs, we zien de drie straaltjes heel graag tegemoet (brrrr)

• 03 December 2007 - 17:41

Oma:

de zonnestralen kunnen we hier wel gebruiken hier is veel regen en wind dus bruin bakken doe ik liever op het fornuis
    karbonade natuurlijk.
    dekaart is heel leuk mooi gemaakt maar doe het niet na tenzij jij mji het papier toe stuurt.aha grapje.
    veel liefs en groeten van oma .

• 03 December 2007 - 20:59

Agnes:

Busreizen zijn altijd heeel vermoeiend, maar wel een goedkope manier om ergens te komen. En je komt gemakkelijk met mensen in contact, alhoewel dat inderdaad niet altijd het contact is wat je graag zou willen.
    Jullie drankje heeft mij wel geinspireerd, ik ga een maandagavondborreltje drinken. Geniet van de zon, wij hebben een echte herfst, lekker uitwaaien op de fiets.
    En wij hebben Sinterklaas!!

• 05 December 2007 - 11:50

Lianne:

Heee Marleen! (en Jolijn!)
    Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin!! (Jaloeeers) Zo mooi daar!! Alles gaaat top ofnie! Nou ik wens jullie nog heel veel plezier de laatste weekjes en tot snel!
    Kusje Lianne

• 05 December 2007 - 21:33

Renske:

Hey Leen en Lijn!!

Al jullie verhalen worden steeds mooier en als ik het bountystrand zie, verlang ik er ook naar~!

Morgen hebben wij eindpresentatie op de instelling, als jullie daar zo inde zon zitten, lijkt dat vast al maanden geleden.

Geniet de laatste weken nog even goed en sla heel veel zonnestralen op, zodat je de grijze maanden weer kunt doorkomen in NL.
    Kus, Rens

• 06 December 2007 - 17:44

Anserikmarlotiris:

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jolijn een hele leuke dag en drink een paar cocktails.
    Als het goed is is het bij jullie al twaalf uur geweest en zijn we de eerste die jou vanaf hier(op deze site) feliciteren dus nogmaals:
    PROFICIAT

• 06 December 2007 - 20:50

Janneke Maas:

Hey muppet,

Zit net al je foto's te bekijken en ik moet concluderen dat ik enorm jaloers op jullie ben!! wat een mooie "kiekjes".
    Het is genieten geblazen, dat zie ik wel. Voor mij is het genieten de interessante verhalen van je ouders aan te mogen horen. momenteel verkeer ik aan de heikantsweg voor een ware knipbeurt. Ze zijn weer helemaal prachtig geworden hoor!
    Zal jullie site wat vaker bekijken. Leuk gedaan hoor.
    Geniet er nog maar van die paar weekjes. Ik zie je weer een keer bij poe en moe en dan wil ik alles weten van "jouw"man, langnekken, boeddha's etc.
    Kus aan alle lekkere mannen daar en doe het rustig aan.
    veel groetjes,

Janneke

• 07 December 2007 - 18:31

Oma:

lieve Jolijn hartelijk gefeliciteerd metje ver jaardag heel veel plezier gewenst .
    de poesjes heten Karel en Willem.
    het gaat goed met hun.
    liefs Oma***.

• 07 December 2007 - 21:19

Gerrit En Bernadet:

Hallo jolijn en marleen, jolijn van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag, bij jou zalhet al 8 dec. zijn maar voor ons ben je nu nog jarig. Een hele aparte verjaardag lijkt me. Wat beleven jullie daar veel. elke dag kijken wij met veel interesse naar onze mail om jullie verhaal te lezen. Heel mooi. Hier is alles goed, pas goed op jezelf en nog veel plezier in dat verre thailand. ( wat dan door mail e.d. toch weer heel dichtbij is) Heel veel groeten gerrit, bernadet,leontien,corine en elsbeth

• 08 December 2007 - 14:29

Sjoerd:

jolijn nog gefeliciteerd met je verjaardag.Een dag te laat maar mijn horloge liep 1 dag achter.
    Veel plezier met liggen aan het bounty strand en de vele cocktails.
    Vandaag weer een reis voor de boeg!!Duurt erg lang allemaal daar maar je weet het tenminste van te voren(bij de NS is het afwachten hoelaat je ergens aan komt)haha.
    Spreek jullie weer op msn

groeten en dikke kus voor mijn schatje

• 08 December 2007 - 14:52

Tom:

Hi dames,

Nog even jullie verhalen gelezen, klinkt allemaal geweldig. Prachtige plaatjes.

Geniet er van!

Gr. Tom

• 08 December 2007 - 20:44

Lies En Agnes:

Lieve Jolijn,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Eerst was ik een dagje te vroeg om je te feliciteren. Ik dacht, ik zal toch maar even wachten tot 7 dec. en dan wordt het dus 1 dag te laat. En maar wachten op een speciaal verjaardagspagina waar al die vrienden je op kunnen feliciteren. Nu staan we dus achteraan in de rij. Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Met veel zon enzo. Wij hadden enorm veel regen. Gelukkig wonen we op de Hg Boekeler, lekker hoog.

groetjes Lies en Agnes en Frans en Harmen en Vera en Werner