Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

23 December 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Allereerst even dit: we hebben bij het vorige bericht nog zes foto's toegevoegd.

Wat fijn dat iedereen nog steeds onze pagina bijhoudt en reacties plaatst. Wel fijn dat iedereen alvast vertelt dat het zo koud is in Nederland.

Vrijdag zijn we naar Kanchanaburi gegaan. We werden om half zeven opgehaald bij ons hotel. Wat is dat ontzettend vroeg zeg... Van daaruit heel Bangkok door gereden (wat dus zelfs om die tijd al erg moeilijk gaat omdat het al vast zit op de wegen).
Om ongeveer half tien kwamen we in Kanchanaburi aan, waar we eerst het kerkhof bezochten. Een erg indrukwekkende plek waar veel slachtoffers van de oorlog uit verschillende landen begraven liggen. De meesten waren nog erg jong. De jongste die we hebben gezien was nog maar achttien jaar oud.

Daarna zijn we naar het JEATH-museum geweest. Het was allemaal erg rommelig, maar ook erg interessant. Er hingen ontzettend veel krantenartikelen over de oorlog en de brug.
Ze hadden een aantal poppen neergezet om te laten zien hoe de slaven behandeld werden tijdens de bouw van de brug. Ook hebben ze op die manier de vernietiging van de brug weergegeven. Verder waren er veel gebruiksvoorwerpen en wapens te zien in het museum. Er waren zelfs stukken tekst in het Nederlands. Dit omdat er zo'n 18.000 Nederlanders hebben meegeholpen aan de bouw van de brug.

Naast het museum kon je een stuk over de ijzeren spoorbrug (definitieve) lopen. Bij de brug liepen veel Thaise schoolkinderen die de toeristen vragen stelden in het Engels. Waarschijnlijk hadden zij Engelse les.

Na de brug bezichtigd te hebben zijn we naar de tijgertempel geweest. De naam zegt meer dan wat het is. Het is een groot park met verschillende dieren. Zwijnen, herten, ossen, kippen, paarden en natuurlijk tijgers. Allereerst liepen wij naar de tijgercave waar je met de tijgers op de foto kon en ze mocht aanraken. Deze tijgers waren bijna allemaal onder zeil. Tenminste, echt wakker kwamen ze niet over. Naar ons idee waren ze gedrogeerd, en misschien ook niet onterecht met de hoeveelheid mensen die daar liepen.

Daarna zijn we wat verder het park ingelopen en kwamen de baby tijgers tegen, nou ja, baby's: ze waren nogal groot voor hun drie maanden. Maar wel superlief en erg speels. Ook hier hebben we maar een paar foto's genomen.

Verder was er nog een meer waar de andere dieren allemaal in lagen voor de afkoeling. De tijgers liepen trouwens niet los.

Toen we terug liepen richting uitgang werden we tegen gehouden en werden we met de rest van de mensen achter een hek gezet. Geen idee waarom, maar iedereen stond daar rustig te wachten. Bleek later waarom: voor het voeren.
Alle dieren werden naar het pad geleid, en er ging een auto langs met rapen, bieten en brokken. Dus honderdduizend beesten op de weg, maar geen tijgers die gevoerd worden (wat ons wel beloofd was). Alleen de babytijgers werden aangelijnt en mochten op babyzwijntjes jagen, en als ze er dan bijna een hadden werden ze terug getrokken...

Gelukkig werden wij toen weer vrij gelaten en konden we terug naar de bus. Best eng tussen vechtende zwijnen door trouwens. Lekker naar het hotel gebracht.

In ieder geval een leuke, gezellige dag gehad.

Heel veel liefs en kusjes uit Thailand!!!

• 23 December 2007 - 14:43

Ans:

Hai Jolijn en Marleen,

Indrukwekkende foto,s en verhaal. Wel mooi ook. Hier is alles goed. Hennie en Ria zijn net weg. Met hen is ook alles goed. Gelukkig wordt het in Nederland iets warmer tegen de tijd dat jullie terug komen. Een goede terugreis mocht ik jullie voor die tijd niet meer spreken.

Ans

• 23 December 2007 - 17:36

Agnes:

Hi allebei,
    lekker zo'n zwembad op het dak, in de zon. mmm, wil ik ook wel. Hier bij de verwarming is t ook warm, en er ligt zelfs een mini-tijger op de vensterbank... (en die mag ik zelf voeren)
    Jolijn, we zullen je wel missen bij het kerstdiner dit jaar. Moet ik met Rob een spelletje doen? :)
    Hebben jullie nog wat gemerkt van de verkiezingen?
    Geniet van de feestdagen (vieren ze daar kerst?)
    Groetjes, tot gauw, Agnes

• 24 December 2007 - 11:45

Mario En Ity:

Meiden geniet nog een paar dagen van het prachtige Thailand en van het mooie weer. Neem nog maar een paar cocktailtjes
    Bij aankomst in Dusseldorf zullen we klaar staan met dikke jassen, dassen en handschoenen.!
    Voor je het weet is het zover.
    Nog heeeel veeeel plezier en fijne Kerstdagen toegewenst.
    dikke kus ma en pa

• 25 December 2007 - 12:09

Geert & Wiet:

Zalig kerstfeest!!!

Marleen, vanavond gaan we op stap met je mannetje dus dat komt wel weer goed. Veel plezier in de zon en tot heeeel snel!

• 25 December 2007 - 12:23

Hilde:

Hoi Marleen,

Er ligt een kerstcadeau voor jou onder mijn kerstboom. Het is heel mooi en het zit erg lekker. Meer verklap ik niet.

Fijne feestdagen!

• 26 December 2007 - 11:49

Oma :

hallo dames wat een leuk verhaal erg mooie foto,s geniet nog een paar daagjes van de natuur en de beestjes hier was het erg gezellig gisteren lekker eten enz. fijne reis terug.gr. Oma.