Tiger zoo - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Tiger zoo - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Tiger zoo

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

15 December 2007 | Thailand, Pattaya

Hallo allemaal,

In de tijd dat jullie in de kou zitten liggen wij bij het zwembad en zoeken af en toe verkoeling op de kamer. :)

Zoals beschreven in het vorige bericht zijn wij naar de tiger zoo geweest. In deze zoo waren inderdaad erg veel krokodillen en was het niet gelogen dat er 100.000 zaten. Niet dat we ze getelt hebben hoor, maar toen we het zagen geloofde we dat wel.
Er waren verschillende shows maar omdat we niet heel veel tijd kregen zijn we alleen maar naar een tijger en verkensshow geweest.
De show begon met een aantal verkens die wat kleine kunstjes deden. Het leuke hieraan was dat de varkens soms niet deden wat ze moesten doen. Voor de rest deden ze niet zo veel interessants.
Na de varkens kwamen de tijgers, waar we dan ook voor gekomen waren. Dit was wel gaaf. Je merkte dat het wilde dieren zijn en blijven want soms snauwde ze naar de verzorgers. Het grappige was dan wel weer dat ze banger waren voor hun verzorgers dan andersom. Nou hadden zij ook een zweep in de handen. De show met de tijgers was wel leuk. Springen door brandende hoepels, poot geven een soort toren maken en rechtop lopen etc.
Verder in het park was een happy family: een varken, twee honden en een tijger die bij elkaar leefden in een hol. Erg leuk om te zien, waarschijnlijk wel al jong bij elkaar gezet maar toch.
Er waren nog wel meer dieren zoals overal de olifanten, konijnen, herten apen en nog een aantal dieren meer.
Wat we op het einde gedaan hebben is met een kleine baby tijger op de foto, dit was zo leuk dat we ook deze weer mee wilde nemen. Nou we nemen echt een hele dierentuin mee ondertussen hebben we al: een olifant een dolfijn 3 honden, apen en nu dus ook nog een tijger en de rest die ik vergeten ben te noemen. haha
Het leuk was dat we die ook de fles mochten geven even oefenen alvast voor Marleen!!

In Pattaya is verder niet veel te beleven en we gaan dus morgen naar Bangkok waar we de laatste 2 weken blijven. We gaan iets buiten het centrum zitten zodat we het wat rustiger hebben. We nemen we een tuk tuk als we ergens heen willen. Die rijden er toch erg veel. We gaan nog wel wat leuke dag trips maken dus de verhalen blijven op de site komen.

Gisteren was wel een rare dag. Overal waar we kwamen waren de roze lichten uit (hoerenbars). We snapten niet waarom dit was. Toen we ergens wat wilden gaan drinken zei de man bij de deur dat we gteen alcohol konden krijgen, hij legde uit dat het de dag voor de verkiezingen was en dan wordt er nergens alcohol geschonken en ook in de supermarkt was niets te verkrijgen. Waarschijnlijk werkten de hoeren ook nauwelijks want de bars waren zo goed als leeg al zaten er soms een enkele man en vrouw in het donker (de mannen in die bars hadden overigens wel een biertje voor hun neus staan).

Dit was het zo'n beetje wat we in Pattaya gedaan hebben. O ja we hebben wel een NL tv zender de BVN waar we vandaag het nieuws zagen en dat er een 16km file op de waal was, haha.

Nou mensen we gaan weer stoppen,
Groeten aan iedereen en tot snel!!

Liefs Jolijn en Marleen

• 15 December 2007 - 15:53

Ans:

als het dan toch een sprot is wie de eerste is dan heb ik dit keer gewonnen.
    Hartstikke leuke verhalen. we wachten ook op jullie thuiskomst. Geniet nog van Bangkok

Groetjes Ans

• 15 December 2007 - 16:30

Marleen:

Nee hoor wij waren altijd het eerste!!! Niemand kan winnen van ons!!

Liefs Marleen

• 15 December 2007 - 16:58

Ria En Henny:

zoals je weet jolijn is er een regel 1 en een regel 2.
    een spannend verhaal en leuke foto's.
    ik kijk met belangstelling uit naar alle foto's.
    nog veel plezier

ria en henny

• 15 December 2007 - 20:10

Agnes:

Hi, hi,
    ik vind het wel grappig dat iets een 'tiger-zoo' heet, en er vervolgens heeeel veel krokodillen en verkens zijn. (welk dialect is dat, verkens?)
    Is er trouwens ook zoiets als een dierenbescherming in Thailand?

Geniet van de laatste weken vakantie!!

• 16 December 2007 - 11:37

Geert & Wiet:

Haha Marleen oefenen met een babytijger! Maar goed dat die de fles krijgt dan ;-)

• 17 December 2007 - 09:10

Annie&mathijs:

koud? in polen was het koud!
    we zijn daar een weekendje geweest, erg leuk!
    have fun meiden.
    kus van ons.

• 21 December 2007 - 22:18

Oma :

Zijn de varkens daar in tailand ook net zo eigenwijs als hier in twente,
    [Zo eegenwies as verken].
    gr.Oma