Apart en samen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Apart en samen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Apart en samen

Door: Marleen en Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

27 December 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo alle lieve mensen,

Maandag zijn we allebei ergens anders heen gegaan. En 26december zijn we naar het grand palace gegaan (wel samen).
Vandaar dat hieronder drie korte verhaaltjes komen te staan.

Nationaal park Khao Yai: Marleen
Maandag ben ik naar Khao Yai gegaan. Dit is een heel groot en mooi natuur park. Ik begon de tocht om 06.30uur wat erg vroeg is op vakantie. Met 11 personen en een Engels talige gids gingen we eerst naar een local market, waar we heel veel soorten fruit en thaise desserts hebben geproefd.Het is leuk om dingen te proeven, op deze manier leer ik nieuwe dingen kennen. Na de local markt reden we door naar het os-kar rijden. Dit keer duurde de tocht een half uur en was ook echt os-kar rijden. We reden door hele mooi natuur heen en op een verlaten zandweggetje waar geen mens te bekennen was. Na het os-kar rijden zijn we naar een waterval gegaan. Om bij de waterval te komen moesten we een heel eind lopen, vele trappen op en af en heel steil. (leek een beetje op de trekking :)) Nadat we de tocht terug gemaakt hadden reden we een heel eind door het park heen. Mooie uitzichtpunten en alles was gewoon zeer mooi. De lunch was wel lekker en na de lunch gingen we olifant rijden. Dit was ook een half uur en ook dit was door een heel mooi deel van het park. Hier mochten we ook op de nek zitten van de olifant, wat het rijden toch leuker maakt.
Omdat we heel erg ver moesten rijden gingen we in de middag terug naar huis. Nog een eind door het park gereden waardoor ik nog even kon genieten van de natuur. Moe maar tevreden kwam ik terug in het hotel. Kortom: een geslaagde middag met veel moois om weer aan terug te denken.

Liefs Marleen

Hallo allemaal,

Ik ben dus maandag naar Ayutthaya geweest, de oude hoofdstad van Thailand. Hier staan ontzettend veel ruines van tempels, en het vroegere koninklijke paleis Bang Pa-In.
Ik werd 's ochtends ook om half zeven opgehaald met een minibusje en werd daarmee naar een grote bus gebracht. Deze bus bracht on eerst naar het paleis. Dit paleis was erg goed bewaakt, en we moesten door poortjes om te kijken of niemand wapens bij zich droeg.
Zo kwamen we in een groot park, dat ontzettend goed werd onderhouden. Binnen de paleis muren stonden een aantal verschillende gebouwen, waaronder een gebouw waar de koninklijke familie nog feesten geeft, dat dus niet te bezichtigen was. Verder was er een gebouw in chinese stijl, in rood en goud dat staat voor de zon en de maan. Hierbinnen was een troongedeelte en een slaapgedeelte waar we naar binnen konden kijken. Ontzettend luxe en vergelijkbaar met kamers in bijvoorbeeld een kasteel. In een ander gebouw was een meer huiskamerachtig gedeelte en een eetzaal, waarbij de tafel prachtig gedekt was met duur uitziend servieswerk.

Hierna zijn we twee ruines van tempels gaan bekijken. Bij de eerste was een boeddha hoofd in een boom gegroeid, Bij de tweede waren de drie stupa's het belangrijkst en gerenoveerd. De laatste ruine had bij een kasteel gehoord en deze stupa's hebben vroeger het stoffelijk overschot van koningen bevat. In ieder geval waren de ruines erg mooi. Alles was nog precies te zien en eigenlijk stonden alle muren er nog deels, waardoor je kon zien hoe de tempels gestaan hadden.
Naast de tweede tempel stond nog een goed tempel, waarin een immens boeddhabeeld stond. Deze vulde dan ook de hele ruimte van de tempel.

Op weg naar de boot kwamen we nog langs een nog grotere boeddha, een liggende, waar we even zijn gestopt voor foto's. Toen op de boot gestapt voor de lunch en de terugweg naar Bangkok.
De lunch bestond uit een groot buffet met allerlei lekkere thaise hapjes, dat mij heerlijk gesmaakt heeft. Daarna ben ik op het dek gaan zitten om de omgeving te bekijken. Eerst kwamen we langs kleine vissershuisjes waar kinderen in het water zwommen. Daarna werd het gebied rond de rivier steeds dichter bebouwd en de gebouwen werden steeds hoger.
Uiteindelijk kwamen we langs het koninklijk paleis en wat Arun. Dit was wel het hoogtepunt qua mooie plaatjes. Iedereen stond dan ook te dringen op het dek om foto's te maken.
Daarna zijn we aangemeerd en rond vijf uur was ik terug in het hotel na een erg leuke dag.

Liefs Jolijn

Het enige dat we dinsdag hebben gedaan was ons voortreffelijke kerstdiner, zelf klaargemaakt op de kamer!!! (zie foto)

Woensdag zijn we naar het grote paleis in Bangkok geweest. We zijn rond half elf vertrokken met de metro tot aan de rand van de oude stad, omdat dit met een taxi uren zou gaan duren. Daarna hebben we een brommertaxi genomen en werden zo naar het paleis gebracht. Jolijn vond dit niet echt grappig, het scheuren tussen de honderdduizend auto's door, maar Marleen heeft het erg naar haar zin gehad.
Rond twaalf uur kwamen we aan bij het paleis en zijn we eerst naar de tempel gegaan. Deze tempel was echt ontzettend mooi en er waren overal zeer gedetailleerde muurschilderingen met bladgoud erin verwerkt. Er stond ook een miniatuur van een stenen tempel die er echt supermooi uitzag. Het mooiste was het gebouw met de smaragden boeddha, hier mochten we geen foto's maken, maar we hebben maar een paar ansichten gekocht.

Daarna zijn we doorgelopen naar het paleis, waar we verschillende troonzalen hebben gezien en een wapenmuseum. Hiervan mochten we allemaal geen foto's maken.
Het paleis bestaat uit verschillende gebouwen en er staan overal gevaarlijke wachten met nog veel gevaarlijkere geweren die bijna groter waren dan de mannetjes.
Het was in ieder geval erg mooi.

Toen we het paleis uitkwamen zijn we even over de amulettenmarkt gelopen en daarna naar Khao San Road om even wat te eten. Het was een geslaagde dag.

Heel veel liefs en tot snel!!!!

Marleen en Jolijn

• 27 December 2007 - 18:07

Mario En Ity:

Nou meiden het ziet er weer super de luxe uit.
    Wij wensen jullie een heeeel goede terugreis toe en tot gauw
    xxxxxxx

• 27 December 2007 - 18:31

Ria:

nou jullie hebben weer veel gezien, mooie foto,s. veel werk gemaakt van het kerstdiner, zal wel gesmaakt hebben eens een keer geen rijst. een goede terugreis. liefs en tot gauw.
    groetjes Ria.

• 27 December 2007 - 20:10

Oma:

Weer heel veel moois gezien geniet nog even en dan snel naar twente.gr. Oma

• 27 December 2007 - 20:33

Lies:

Hoi meiden,
    Jullie hebben weer veel gezien. Denken jullie er nog aan om elkaar een boeddha te geven? Je mag er nooit een voor jezelf kopen, dat brengt ongeluk. De boeddha die je krijgt brengt je geluk (voor zover ik weet).
    Wij wensen jullie een heel goede terugreis en veel plezier bij het terugzien van jullie geliefden.
    groetjes, lies en Frans

• 27 December 2007 - 21:20

Gerrit En Bernadet:

Hallo jolijn en marleen, bedankt voor alle leuke verhalen, we hebben er steeds weer van genoten. Jullie hebben een leuke manier van schrijven.
    Wat is het een ervaring voor jullie. wij wensen jullie een heel goede terugreis en vooral een behouden thuiskomst op onze nederlandse bodem.(waar het ook een heel goed toeven is ) gr. van ons allemaal

• 28 December 2007 - 14:39

Els En Cees:

Hoi meiden
    Weet niet of jullie deze reactie nog lezen voordat de terugreis aanvangt!
    In ieder geval wensen wij jullie een goede terugreis en een welkom thuis.

Liefs xx

• 31 December 2007 - 15:35

Wilma Sengers:

Hoi Marleen en Jolijn.

Wanneer ik dit typ zijn jullie waarschijnlijk al weer in Nederland. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad.Ik heb genoten van jullie berichten en foto's . In ieder geval een goed uiteinde en de beste wensen voor 2008.
    groetjes Wilma

• 09 Januari 2008 - 20:57

Basje:

Heeeej Marleentje !! leuk dat je weer terug bent!!!

kijk zie je wel dat ik aan je denk ;-)..

Groetjes,
    Basje

• 29 September 2008 - 21:49

Basje:

joehoe je bent al haast een jaar terug!!!! blont?