Eindelijk strand!!! - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Eindelijk strand!!! - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Eindelijk strand!!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

09 December 2007 | Thailand, Chanthaburi

Hallo Allemaal

Hier weer een verhaal van het verre Thailand al hebben we niet heel veel meegemaakt.
Op Koh Chang hebben we 7 dagen gezeten, we zijn hier weer lekker tot rust gekomen. We hebben hier eigenlijk veel op het strand en in de zee gelegen. We hebben alleen een snorkeltocht gemaakt. Een tocht die langs 4 eilanden ging. Bij 2 eilanden hebben we gesnorkeld en bij een zijn we naar het strand gegaan (echt een mooi wit strand) en bij het vierde eiland hebben we wat gedronken. Omdat het erg lekker weer was konden we lekker op het bovenste dek in de zon liggen. Het water was lekker warm en de zee was ook wel redelijk mooi. Op de boot kregen we eten en we waren weer een dag verder met onze fantastische reis. Eenmaal terug in het hotel waren we erg moe.

En op 7 dec was het dan zover Jolijn was jarig. Ik wilde een taart voor haar regelen maar helaas die hadden ze niet. Dan maar een cake versieren met M en M's en kaarsjes. Een fles wijn en kado's natuurlijk.
Om 24.00uur begonnen we te zuipen en omdat er niemand vanuit Holland belden zijn we maar een nachtduik gaan maken en de fles wijn mee natuurlijk.
Het water was overigens om 01.00uur nog steeds erg lekker. Toen we terug liepen zagen we het personeel van ons hotel zitten en zijn we even bij hen gaan zitten (nou ja lang dan). De fles wijn leeggedronken en Thaise wiskey met spa rood gedronken. Dit resulteerde in en ontbijt op de kamer de volgende dag. Erg lekker!!

Na Koh Chang zijn we naar Chanthaburi gegaan. Een plaats waar ze nog nooit blanken hebben gezien. Wij zijn hier het middelpunt van de belangstelling. Jeetje we moeten er geld om vragen. Haha.
Verder is hier weinig te doen, het is namelijk een diamantenstad, waar voornamelijk de handelaren komen.
Vandaag zijn we naar een Franse kathedraal en een Chinese tempel gegaan (niet echt boeiend). Daarna zijn we naar een park gegaan waar we lekker bij het water hebben gelegen.

Morgen gaan we met de dolfijnen zwemmen, waar we allebei erg veel zin in hebben.

Dinsdag vertrekken we naar Pattaya, hoelang we hier blijven weten we niet en waar we daarna heen gaan weten we ook niet.

Nu gaan we slapen want anders zijn we morgen niet wakker als we moeten zwemmen.

Slaap lekker en tot weer eens.

Kus Jolijn en Marleen

• 09 December 2007 - 18:06

Mario En Ity:

Hallo meiden,
    Nou noem dat maar weinig gedaan. Dat mag ook wel na zo'n lange reis van 22 uur. Lekker in de zon en op het strand relaxen. Je verjaardag Jolijn moet wel heel speciaal zijn geweest. Nu in de hete zon en volgend jaar waarschijnlijk op de schaatsen! En met een volle bak mensen naar het feest, wel met z'n 2en. We zijn zeer benieuwd naar het verhaal van de duik met de dolfijnen. Marleen koop maar geen dolfijn souvenier. Hier staan er nog een paar (!!!!!!)
    We wensen jullie veel plezier en maak veel lol. We wachten ongeduldig op jullie nieuwe verhaal.
    xxxxxxx

ps. sorry Rob dat wij nu de 1e zijn. haha

• 09 December 2007 - 18:55

Rogier:

Ach als we dan toch met rangtelwoorden gaan smijten sorry ben de 2e. sorry dat ik s’avonds niet gebeld heb rond 12 uur. Schaam ik me diep voor. Nog heel erg veel plezier die resterende weken. Zal hier ook wel plezier maken al is het dan niet zwemmen met dolfijnen maar ja daar is ook wel weer een mauw aan te passen. Veel plezier nog met z’n tweeën en tot het volgende bericht.

-xxx- mij

• 09 December 2007 - 20:40

Sandra:

Ha Marleen,

Super leuk om te lezen allemaal. Ook wij hebben vandaag weer 2 punten gepakt. We staan zelfs 3e op dit moment!

Liefs Sandra en tot snel. Xx

• 09 December 2007 - 20:56

Theo En Ingrid:

Jolijn, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Leuk zo'n reisverslag, beleven wij het ook een beetje mee hier in ons momenteel koude, natte kikkerlandje. Prachtig om op plekken te komen, waar nog weinig touristen zijn geweest.
    Jullie hebben het wel erg gezellig samen!

Heel veel plezier nog!!!

• 09 December 2007 - 21:06

Susanne:

Ha Lena,
    Ik blijf me verbazen over de mooie omgeving! Echt heel gaaf. En jullie reisverhalen fantastisch! Terwijl wij al weer de Kerstboom aan het opzetten zijn lig jij lekker op het strand! Grrrrrr

• 09 December 2007 - 22:03

Oma:

wat een mooie foto:s wel een besondere ver jaardag zag er leuk uit die cake
    nog veel plezier,
    liefs Oma.

• 10 December 2007 - 10:38

Hennie En Ria:

Ja dat hadden we nog niet bedacht om de dag voor je verjaardag om 18.00 uur onze tijd te gaan bellen. duidelijk niet gewend aan een reizend kind, weer wat geleerd. ik zie dat jullie het je, ondanks dat ook wel erg gezellig hebben gemaakt. kan me bijna niet voorstellen dat er een plaats is, in een land met zoveel toerisme als daar, waar ze echt nog nooit een blanke hebben gezien. de foto's zijn mooi. nou geniet er nog lekker even van, het is al zo weer voorbij. of mag ik het daar nog niet over hebben.
    liefs en kusjes.

• 11 December 2007 - 09:11

Rob:

In het weekend mag iedereen 1e zijn dat maakt me niet uit. Niet dat ik zaterdag avond om 19:00 uur ook maar enigzins iets te deon heb of zo...

Leuk verhaal, weinig foto's das wel jammer.

• 11 December 2007 - 15:06

Els:

Ha marlijntje
    Weer een leuk bericht, met aardige foto's
    leuk zo'n taart en een verjaardag vieren met personeel dat kan je thuis niet.
    Geniet ook nog maar van Pattaja, zon zee en strand want voor je het weet zit je weer bij te kachel in ons koude kikkerlandje.

Liefs xx
    Els en ook van Cees hoor