304 treden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu 304 treden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

304 treden

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

17 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal,

Gisteren zijn we lekker vroeg opgestaan om naar Doi Suthep te gaan. Dit is een tempel op een berg.
We werden opgehaald met een minibusje en zijn eerst naar een village gereden. Hier woont de Hmong tribe. We hadden een leuke Engelstalige gids die ons eerst een museum liet zien over de bevolking. Nadat we daar wat over geleerd hadden zijn we naar een mooie waterval gegaan om wat mooie kiekjes te maken. Op de terugweg kwamen we langs een lief oud vrouwtje dat bezig was met handwerken. Daar hebben we weer wat informatie gekregen over wat zij aan het doen was en hebben we een portemonee gekocht die overigens veeeeeel te goedkoop was. Het materiaal was alleen al zo duur, dus wij met ons goede hart hebben haar toch iets meer (maar nog niet veel) gegeven. Hierna zijn we verder gegaan richting de tempel.
Bij de tempel aangekomen konden we kiezen om met de trap te gaan of met de kabelbaan. Zo sportief als wij waren gingen we natuurlijk met de trap. Niet zomaar een trap maar een trap van ongeveer 304 treden. Dit was best zwaar (nou ja redelijk, voor Marleen dan) de gids had er ook problemen mee. Boven aangekomen zijn we de tempel binnen gegaan. Er zat een leuk verhaaltje achter maar dat vertellen we jullie wel als we terug zijn. Alles was van goud. Erg mooi om te zien. We zijn gezegend voor geluk door een monnik. Op de knieen moesten we naar hem toe, en gooide hij wat water over ons heen en kregen we een bandje om. Deze moet 7 dagen blijven zitten.
Na deze zegening zijn we nog wat rond gelopen en hebben we een mooi uitzicht op Chiang Mai bewonderd.
Om terug te komen moesten we de vele trappen weer af, dit ging echter beter.

Verder hebben we 's avonds rustig aan gedaan evenals vandaag.

Maandag gaan we op een drie daagse trekking, dus in die tijd horen jullie niets van ons.
Tot woensdag of donderdag.

Wij zien jullie reacties met veel plezier tegemoet.

Liefs van ons twee!!!

• 17 November 2007 - 11:15

Marlot:

hoi,
    nou jullie zien veel hoor:P. Ik ben jaloers, maar heel blij dat ik niet 304 treden hoef te lopen:P. Heben jullie spierpijn?? Jullie zijn een stelletje watjes want ik heb er in Oostenrijks 2000!!! gelopen. Nou nog veel plezier daar en tot ziens.
    Marlot(en Hennie)

• 17 November 2007 - 11:35

Agnes:

Ik ben blij dat jullie gezegend zijn voordat jullie 3 dagen op trekking gaan, dan kan het natuurlijk alleen maar geweldig worden!
    Heel veel plezier! Ik hoop dat dat lukt, gezien de 304 treden die al zwaar waren :)
    Groetjes, Agnes

• 17 November 2007 - 17:01

Ans:

super wat jullie allemaal zien en doen. Veel plezier bij de trekking. Jullie gaan vast weer een boel mooie dingen zien en meemaken.
    Groetjes Ans

hahahahhaha

• 18 November 2007 - 11:15

Els:

Gaaf he meiden!!
    Hebben jullie ook op die klokken gespeeld?
    Lieve Groetjes en geniet van de trektocht dat moet wel helemaal fantastisch worden na die zegening en met dat bandje om!!
    Cees&Els

• 19 November 2007 - 21:11

Meggy:

Ha die Marleen,

Gaaf, al die verhalen en foto's! Ik krijg ook steeds meer zin om te gaan! Ben benieuwd naar jullie trektocht...
    Weet trouwens niet of je het goede nieuws al gehoord hebt, maar we hebben zondag gewonnen van BMC, 12-10. Was een spannende wedstrijd en ook een hele opluchting zo'n overwinning, hadden we even nodig!

Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

Groetjes Meggy

• 21 November 2007 - 13:32

Gertie:

Is ook goed voor jullie die trap op lopen na al die cocktails die ik op de foto`s heb gezien.

• 23 November 2007 - 10:34

Ria:

Hallo,

na gisteravond wil ik toch even reageren op 304 treden en wel omdat we met ons teamuitje de plechelmistoren hebben beklommen met let op 460 treden en dat zonder gekreun en gesteun. het uitzicht boven was heel mooi, zelfs in het donker en de uitleg over het carillion, klokken etc. zeer interesant. konden we tussentijds mooi even uitrusten voor de verdere beklimming. natuurlijk hebben we in ons schone twente geen last van smog en zeker niet van de hitte op een novemberavond. daarna heerlijk geborreld en gegeten met elkaar. kijk nu weer uit naar verslag van nieuwe avonturen van jullie.

gr. Ria