Soi makma (heel mooi) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Soi makma (heel mooi) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Soi makma (heel mooi)

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

15 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

Sawadieka lieve mensen,

Gisteren hebben we een tuktuk dag gehad. Dat wil zeggen dat we de hele dag met de tuktuk hebben rondgereden naar verschillende leuke plaatsen. Allereerst hebben we drie tempels bezichtigd bij een van de tempels was ook een monnikenschool aanwezig. Hier kunnen alle Thaise jongens heel goedkoop naar school waar ze veel leren over het boeddhisme.
Bij een andere tempel hebben we ook vogels vrijgelaten, een vrouwtje had hele kleine kooitjes met daarin een aantal vogels erg zielig. Dit konden wij niet aanzien en hebben twee van die kooitjes open gemaakt (tegen betaling uiteraard). Helaas konden we niet alle vogels bevrijden.
Nadat we alle drie de tempels bekeken hadden heeft onze Tomtom (onze gids en chauffeur heette Tom)ons naar verschillende fabrieken (met winkels) gebracht. Hij bracht ons eerst naar een zijde fabriek. Hier werd uitgelegd hoe ze van rups tot zijde draad kwamen en daarna vanalles konden maken. Dit was interessanter dan de winkel, maar dit was overal zo.
Hiernaar zijn we bij een juwelen fabriek gaan kijken. We zagen hoe de diamanten geslepen werden tot vanalles en nog wat.
Na die fabriek zijn we naar de handicraft fabriek geweest. Hier maakte ze van eierschalen mooie vazen en van schelpen mooi schilderijen etc. We keken onze ogen uit en verbaasde ons over de secuur werkende mensen, dat zij zo mooi alles konden maken. En we besefte nu pas dat er zoveel handwerk te koop was. Meer en deel wat hier verkocht wordt is handwerk en ook verkrijgbaar in Nederland (alleen dan tegen een vele hogere prijs).
Omdat we ondertussen honger kregen hebben we langs de weg even wat gegeten. Bij deze maaltijd hebben we van Tom een aantal Thaise woorden geleerd.

Al met al heeft Tom ons erg veel geleerd over het Boeddhisme en veel laten zien van de omgeving die hier heel erg mooi is.
Daarna zijn we even naar de pub gewwest en zijn we moe in slaap gevallen.

Vanavond hadden we een dinershow (Khantoke) op het programma staan. We hebben erg leuk gegeten, we kregen namelijk allemaal kleine schaaltjes met hapjes en we moesten op de grond zitten. Toen we binnenkwamen was de sfeer gelijk erg prettig. Na een tijdje begonnen de dansen (het waren een aantal verschillende dansen), deze leken in onze ogen allemaal een beetje op elkaar. Dit vonden we erg jammer. Daarnaast kletste iedereen overal doorheen. Erg vervelend als er iets informatiefs over een dans wordt verteld. Marleen heeft trouwens wel talent, ze mocht een dans meedoen op het podium. Na het eerste deel en het eten ging het buiten verder. Buiten was de show mooier en beter. Veel verschillende soorten muziek en dans.
Op zich hebben we een leuke avond gehad en vooral het tweede deel was erg geslaagd. Volgende keer laten we wel het dinergedeelte achterwege.

Heel veel liefs vanuit Thailand!!!

• 15 November 2007 - 17:31

Renée:

haai meiden..!!
    alles nog steeds allemaal goed daar..?
    hier in nederland vriest het ondertussen al 4 graden 's nachts :S brrr daar zal de temperatuur vast wel wat aangenamer zijn, marleen wij hebben zondag verloren met 12-6 van de horst..ik weet niet of je dat ondertussen als wist..ma we zijn nu aan het voorbereiden op de wedstrijd tegen BMC en we gaan kei hard ons best doen om die te winnen..!! leuke verhalen en ook erg mooie foto's joh :)
    liefs, Renée

• 15 November 2007 - 18:36

Geert & Wiet:

Ha vrouwke!

Erg leuk van die zijderupsjes, lekker educatief ;-)
    Fijn dat je het zo leuk hebt daar leentje, zeer verdiend.
    Hier begint geert te sniffen van de griep (aiai, tis hier echt vriesweer) en moeten we 's morgens de auto's alweer flink krabben. Je kent het wel, maar niet aan denken!
    Bewaar morgen één zonnestraaltje voor ons...

Veel liefs!

• 15 November 2007 - 20:47

Hennie En Ria:

Hoy meiden,

mooi dat jullie zo veel zien. mooie foto,s. dat het hier vriest weten jullie inmiddels wel heb ik vanmiddag lekker een stuk gefietst. ik hou wel van dit weer. maar ja morgenvroeg weer krabben dat is minder. nou geniet van alles en we kijken uit naar het volgende bericht.

tjuus. xxx gr, Ria

• 15 November 2007 - 21:23

Agnes:

Hebben jullie dan geen mooie zijde of diamanten gekocht? :)
    Ik vraag me trouwens wel af hoe dat met die vogeltjes zit. Waar komen die vogeltjes vandaan, waar koopt men die normaal voor? Zouden ze het wel overleven in het wild?

Ik ben heel benieuwd hoe het bij de Boeddha's is. Jullie hebben al veel foto's van allemaal verschillende Boeddha's. Is dat allemaal in tempels, zijn er veel? Worden ze echt aanbeden?

Blijf vooral mooie dingen meemaken, en ons er van op de hoogte houden.

groetjes, Agnes

• 16 November 2007 - 16:49

Wietje:

had ook al het idee dat de vogeltjes worden gevangen om arme toeristen te laten betalen om ze los te laten...

• 16 November 2007 - 20:58

Renske:

Hey Leen!

Echt leuk om tussen de drukte van het afstudeerproject jullie gezellige verhalen te lezen en mooie foto's te bekijken.

Marleen die 2 nieuwe jongens die nu bij mij in huis wonen, zijn vrienden van jou en van Sven... echt supergrappig.

Folkert en Thijs heten, gezellige jongens!

Kus, Rens

• 17 November 2007 - 09:11

Els:

Hoi meiden,
    Het is weer een leuk verhaal en mooie foto's.
    Liefs van het thuisfront.