Het is hier geweldig!!!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Het is hier geweldig!!!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Het is hier geweldig!!!!!!!

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

13 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Gister na een busreis van totaal 12 uur aangekomen in Chiang Mai. Dit keer was de reis prima georganiseerd en er werd bij aankomst zelfs uitleg gegeven over Chiang Mai. Dit was overigens deels een verkooppraatje voor de excursies.
Daarna direct een kamer geboekt en ons bedje in gekropen.
Aan het eind van de dag zijn we naar de Nightbazar geweest die eigenlijk nogal tegenviel na wat we er allemaal over hadden gehoord.

Vandaag hebben een olifant "getraind". We werden om half negen opgepikt bij het hotel. Daarna gingen naar de local markt om bananen en andere zoetigheden voor de olifant te kopen. Dit was de goedkoopste markt van Chiang Mai. Hier kopen alle restaurants ook hun ingredienten in. Best leuk om eens te zien.
Vervolgens werden we bij een papierfabriek afgezet, waar ze zelf papier en producten maakten van olifantenpoep. Erg leuk om te zien hoe de poep werd gedroogd en gereinigd om er daarna fotoalbums, briefpapier en kaarten van te maken.

Ook zijn we bij een bergvolkje geweest, dat erg graag wilde dat we hun spulletjes kochten. Ze woonden daar trouwens erg armoedig in kleine minihutjes.

De lunch was erg goed. Er stond een buffet voor ons klaar met verschillende thaise gerechtjes. Lekker proeven dus.

Eindelijk bij de olifanten aangekomen! We kregen een hoedje en een vest (dat ook door thaise olifantentrainers wordt gedragen) om er echt uit te zien. Daarna met een bootje over een beekje naar onze olifant Tukata. Een vrouwtje dat 5 maanden zwanger was. Dit zegt niets gezien het feit dat een olifant twee jaar draagt.

Allereerst gingen we de 30 kilo (of meer) bananen voeren die we hadden gekocht. Wij begonnen met een banaantje tegelijk, maar het moest met een hele tros. Een was niet genoeg. Na het eten ging Tukata in bad met ons. Marleen kreeg een heerlijk douche net als alle voorbijgangers die een olifanten trek hadden.
Toen kwam het leukste, we moesten zonder "zadel" op de olifant gaan zitten. Best hoog en wankel. Een olifant is dan toch minder breed dan je denkt.

Een ritje tegen de berg op ging prima, eraf was minder :( en mocht maar met een persoon. Marleen riep om haar papa en mama (ofwel zij mocht naar beneden op de olifant). Jolijn genoot ondertussen van de natuur, en beloofde Marleen dat ze iedereen achteraf zou vertellen dat Marleen van ze houdt. (Gelukkig waren we verzekerd voor 100.000 baht)

Daarna geleerd via de slurf op te stappen. Jolijn was niet lenig genoeg, maar het was wel grappig. De slurf is echt mega sterk. De olifant tilt je op alsof je een veertje bent. Marleen kwam met allerlei krampen wel via deze weg op de olifant. Iets leniger dus, maar niet voldoende (don't try this at home).

Al met al hebben we een geweldige dag gehad. Het was echt super om zo dicht bij een olifant te zijn en haar aan te raken. Het was ook fijn dat deze excursie nieuw was, (wij waren de proefkonijnen) waardoor we de hele dag met zijn tweeen waren onder begeleiding van een engelssprekende gids. We hebben echt genoten van de mooie natuur en alle uitleg die we hebben gekregen. Wie hier nog naar toe gaat moet zeker informeren naar deze excursie die niet overal wordt aangeprezen.

Heel veel liefs van de olifantentrainers!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 November 2007 - 16:50

Rob:

Gaaf hoor zoiets. Lekker kramp krijgen bij het olifant klimmen hoi hoi...

Daarnaast is het een fijne wetescahp dat er 100.000 Baht word overgemaakt als het niet goed komt...

Verder mooie foto's jammer dat ze er niet bij zijn van het olifant rijden. Dit had ik graag willen zien (hoop op een filmpje).

De groeten en tot shanghai

Rob

• 13 November 2007 - 17:17

Els:

Hoi meiden
    Gaaf zeg de foto's en het verslag.
    Een thaise massage verzacht de pijn!!!!
    Groetjes
    nu al nieuwsgierig naar het volgende bericht.

• 13 November 2007 - 18:26

Ria En Henny:

hoi marlijntje

fijn dat jullie het zo geweldig hebben en vooral blijven genieten

ria en henny

• 13 November 2007 - 19:37

Ity En Mario:

Cool gezicht twee van die meiden op een olifant. Die hoed staat jullie trouwens goed!!! na het lezen van jullie bericht concluderen we dat het nog steeds prima bella gaat. Houden zo.
    En wat hebben jullie weer prachtige foto's dames. We wachten op de volgende. Dikke kus

• 13 November 2007 - 21:08

Lies:

Hoi Marlijn, ik lees met veel plezier jullie reisverslag. Zie op de kaart dat jullie al enorm veel km hebben gemaakt. Als je zo doorgaat kun je het land 3 keer rondreizen. Mooie foto's. Hopelijk hoeven jullie niet meer voor de regen te vluchten en kunnen jullie van nu af aan iets rustiger reizen. Groetjes en veel plezier en fantastische indrukken en belevenissen. Lies

• 13 November 2007 - 21:57

Agnes:

Gaaf, gaaf,
    Ik word jaloers! Ik wil ook op zo'n olifant, en niet in de koude regen op de fiets.
    Blijf schrijven en foto's plaatsen, en natuurlijk genieten!

• 14 November 2007 - 14:07

Wilma Sengers (midde:

Hoi Marleen en Jolijn,
    Jullie site van Ity gekregen, Super om dit te lezen en alle foto's te bekijken.Jullie hebben al heel wat km afgelegd jammer dat dit veel s,n was in de bus.
    Geniet er met volle teugen van.
    Ik kijk van dag tot dag of er weer wat nieuws op staat.Heel veel plezier en let goed op jullie zelf.
    groetjes van Wilma en de rest van de family

• 14 November 2007 - 22:41

Basje:

heeej leentje,

Leuke foto's daaro zeg !!!!
    Hoor de verhalen wel als je terug bent...

see ya

Basje