Wat een drukte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Wat een drukte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Wat een drukte

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

10 November 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensjes!!!

Allereerst willen we even kwijt dat we vandaag al eerder een bericht hebben geplaatst, deze is links in beeld te vinden (Op naar Ko Samui)

Vanuit Ko Samui zijn we vertrokken om half een 's middags. Allereerst weer met de bus richting de veerpont, terug naar Donsak. Jaja en dat binnen 24 uur. Vervolgens in de bus gestapt nadat we van de veerpont kwamen. (Nu wel gelukt!!!) Vanuit daar weer terug naar Surat Thani waar we ongeveer 3 uur moesten wachten op de grote reisbus. Probeer je dan maar te vermaken als je in een stinkend goor reisbureau zit met "mooi"uitzicht op de watervallen van de thaise mannen. Ofwel de pisbakken waar alleen kapotte vliegengordijnen voorhingen en ja met plaatjes van watervallen erop. Gelukkig hadden we nog een beetje gezelschap van een fransman, onderweg naar het zuiden, die Frederic heette. Best gezellig.

Na lang wachten kwam de bus (19.30). Iedereen instappen en vertrekken maar. Na ongeveer een half uur gingen alle lichten uit en werd iedereen gedwongen om te gaan slapen omdat ook de eigen lampjes het niet deden. Zelfs de lamp in het toilet deed het niet...
Rond een uur 's nachts gingen de lampen weer aan voor de nachtstop. Eindelijk even de benen strekken. Het vreemde was dat iedereen gewoon warm ging eten daar, midden in de nacht. (noodle soep of rijst)

Om +- 5 uur werden we wakker en reden we door Bangkok. We werden ergens in de buitenwijk afgezet. We waren de bus nog niet uit en werden belaagd door taxi taxi en tuk tuk... Erg vervelend als je net wakker bent.
Dus wij met de tuk tuk (waar we overigens teveel voor hebben betaald) naar Khao San Road. Hier was het lastig iets te vinden om te slapen omdat we nog veel te vroeg waren en alles zat dicht. Even een broodje gegeten en een hotel gevonden! Eindelijk lekker slapen (10.30)

'S avonds hebben we een bucket besteld want die hadden we verdient. Daarbij moeten we van jullie allemaal wel voldoende drinken... (bucket is een emmertje met een cocktail erin).

Bangkok is erg gezellig, maar ook ontzettend druk en goor van de uitlaatgassen. We waren hier nog niet echt aan toe (misschien wel nooit) en we vertrekken daarom morgen naar Chiang Mai waar we opnieuw de rust zullen vinden.

Jullie horen weer van ons vanuit Chiang Mai.

Groetjes Marleen en Jolijn

P.S. We reizen morgen weer met de nachtbus waardoor internetten er niet in zal zitten.

• 10 November 2007 - 13:41

Sjoerd:

Ik dacht dat backpackkers veel met de benenwagen zich verplaatsten.Maar jullie reizen (bijna)alleen met de bus.Hier in holland alleen maar klagen dat het openbaar vervoer niet op tijd rijd. Hier hebben we tenminste nog een tijd.Daar is het van we gaan vandaag een keer en we zijn er als we er zijn.Lastig plannen lijkt me.
    Nou ja i.i.g. een goede reis maar weer en slaap maar goed uit morgen want slapen in die bus lukt niet echt geloof ik he!
    Zal ik ze vast waarschuwen daar dat jullie er aan komen.Dan kunnen ze voorbereidingen treffen.Dan staan er een paar tuktuk klaar om jullie verder te brengen haha.

groetjes meiden tot sjang nog wat

• 10 November 2007 - 20:19

Rogier:

hey meiden.

wat een gedoe allemaal. kunnen jullie niet eens ergens een tijdje rust nemen. al dat reizen is volgens mij dood vermoeiend. in iets minder als twee weken van zuid naar noord. dat is nog al wat. heb overigens weer met veel plezier jullie berichtje gelezen en weet dit wel. ik ga volgende keer mee.

kus rogier

• 10 November 2007 - 20:26

Agnes:

Druk, druk, druk. In steden is het volgens mij altijd druk, en in een stad als Bangkok kan ik me alleen maar voortrazend verkeer van schetterbrommertjes voorstellen.
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie eerst nog even doorreizen. Als je dan weer terug in Bangkok komt, weet je ook waar je je op moet voorbereiden. En kun je de bezienswaardigheden bekijken terwijl je je al een beetje gewapend hebt tegen de drukte.
    Moeten jullie weer via Bangkok terug ivm de terugvlucht?
    Goede reis, ik hoop dat jullie je goed voelen.
    Groetjes,
    Agnes

• 10 November 2007 - 21:11

Annie:

jeumig wat een feest :D

• 11 November 2007 - 11:17

Geert & Wiet:

Daar zijn we weer!

Terwijl we ons hier druk maken over het nakijken van werkstukken, rapporten, voetbaluitslagen en wind gaat het daar zo te horen nog prima!
    We proberen via internet een beetje mee te kijken naar alles wat jullie daar zien. Veel plezier weer de komende dagen en 'bucket' ze nog!

• 11 November 2007 - 18:56

Mario En Ity:

Hallo meiden
    ik heb even gekeken op de pagina van Chiang Mai en dat beloofd veel moois. Hoop dat het weer daar goed is en neem eerst maar eens even een beetje rust.
    Dikke kus en tot msm

• 12 November 2007 - 14:47

Juria:

Ik ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal over Chiang Mai. Daar ga ik ook na toe. Nog heel veel plezier daar.

Groetjes Juria