Op naar ko samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Op naar ko samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Op naar ko samui

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

10 November 2007 | Thailand, Ko Samui

Na een aantal rustdagen in Ao Nang gingen we vol goede moed naar Ko Samui. Met een minibus gingen we naar Krabi daar moesten we overstappen in een local bus. Met deze bus gingen we naar Sarutthani (of hoe je dat ook schrijft) daar werden we afgezet bij een bushalte die niets weg had van een busstation in NL. Stonden een aantal tafels en stoelen met een dak er boven, gelukkig maar want het begon te regen toen we daar waren. Om de tijd te doden gingen wij een potje kaarten.
Na een uur werden we opgehaald door een reisbus, hiermee gingen we naar DonSak. Van hieruit vertrok de raja ferry (vergelijkbaar met de boot naar Texel.)Omdat het slecht weer was ging de boot flink op en neer en leek het op een efteling attractie. Jolijn werd er niet goed van en zag ook erg wit, gelukkig had ze reistabletten bij zich en werd het al snel beter.
Aangekomen op Ko Samui gingen we de boot af en liepen we naar een restaurant om de poncho aan te trekken op dat moment kwam onze bus eraan en reed verder (bleek later dat we weer in hadden moeten stappen, wel raar dat onze bagage voor de tijd uit de bus gehaald werd).
Dus helaas moesten we lopen. Bleek dat het dichtsbijzijnde stadje 10km lopen was. Dit was een domper aangezien het kei hard regende en donker werd. We begonnen maar te lopen want taxi's waren ver te zoeken. Na enige km gelopen te hebben waren we zeik nat. Na een tijdje stopte er een auto met een gezinnetje, zij vroegen of we mee wilden rijden. Dit leek ons een goede oplossing aangezien het echt donker was en we nog erg ver zouden moeten lopen.Beide vertrouwden we de mensen en reden mee. Onderweg kwamen we 3 olifanten tegen die uitgelaten werden door het baasje, aan het oor werden ze meegenomen, echt bizar. Ook stond er soms een halve meter water op de weg waardoor de bestuurder geen hand voor ogen zag. En wij maar zeuren over aqua planning in NL.
Zij zetten ons bij een chique hotel. Maar we hadden geen keus verder dus besloten we dat maar te doen.Met een heerlijk warme douche (waar we uren onder konden staan en hebben gedaan)en uitzicht op de zee.
We wilden eigenlijk een week blijven maar door de regen en de slechte voorspellingen besloten we de volgende dag gelijk naar Bangkok te gaan (daar schijnt de zon volop).
Dus wij de busreis (s nachts) geboekt.

Liefs Jolijn en Marleen!!

• 10 November 2007 - 11:51

Henny:

jullie maken wat mee en jullie hebben gelijk dat je naar het noorden gaat waar het weer beter is en waar het niet zo druk is. veel plezier en pas op jezelf.

• 10 November 2007 - 12:14

Rogier:

nou nou wat een verhaal. is niet niks wat jullie allemaal mee maken. jammer vanhet slechte weer maar bangkok is misschien ook wel leuk.

• 11 November 2007 - 12:06

ELS:

Hoi meiden.
    Het gaat goed zo te lezen behalve dan de regen, de koude douches, het wachten op de bus, de drukte enz. maar een warme douche en lekkere cocktails maken veel goed. Geniet ervan! Chang Mai is minder druk dan Bangkok (maar ook druk)en je kan er fantastische excursies maken.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Groetjes
    xx