Eindelijk relaxen en foto's kijken!!! - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Eindelijk relaxen en foto's kijken!!! - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Eindelijk relaxen en foto's kijken!!!

Door: de reizigers

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

04 November 2007 | Thailand, Ao Nang

Sawadiekah lieve mensen,

Sluit nooit een weddenschap over het weer af met een Thai.
In een gezellig barretje tegenover onze kamer, gingen wij wat drinken. In die bar zaten Thaise mensen die natuurlijk weer tegen ons aan begonnen te lullen. Wij zeurden over de regen. Een van hen beloofde dat het de volgende dag tot 14.00uur droog zou blijven. Als dit niet het geval zou zijn dan zouden we 2 cocktails krijgen en als het droog zou blijven kreeg hij 2 bier.
En natuurlijk bleef het droog!!!! :(
Helaas voor ons na 14.00uur begon het te regen en te onweren, terwijl wij met de snorkeltour bezig waren.

Het snorkelen begon om 11.00, althans als de rest ook op tijd was geweest. In een longtailboot gingen we de zee op. De eerste stop was een koraalrif. Hier zwommen mooie vissen. naast mooie geel met blauwe ook paarsgroenfluoriscerende (of hoe je dat ook schrijft. Of te wel we hebben er van genoten.
Daarna hebben we gelunched op bamboo island. Een parelwitstrandje met palmbomen en kleine vissershutjes. Op het strand veel mooie schelpen en aangespoeld koraal. Dit was echt ontzettend mooi.
Iets verderop zat monkeyisland, waar apen in het wild op het strand te vinden waren. Deze apen waren wel helemaal gewend aan mensen, en bleven zitten als je ermee op de foto ging, bijna net zoals de apenheul vroeger, (tegenwoordig lopen apen daar niet meer los toch?) maar dan mooier.
Onderweg naar Mayabeach (film: the beach, lekker belangrijk) kwamen we een hele groep dolfijnen tegen. Dat was echt supercool, vooral omdat Marleen de eerste was die ze zag!!!
Helaas begon daar het onweer.... Iedereen snel de boot in, hoewel er natuurlijk weer een stelletje sukkels uit onze boot te laat terug kwamen.... Eenmaal in de boot begon het te gieten, helaas hielp het dakje niet... we misten namelijk de ramen onder het dak. (aan de zij en voor en achterkant dus) Onderweg terug kwamen we op de laatste snorkelplaats, maar iedereen zag er uit als een verzopen katje en wou dit niet nog erger maken door ook nog een keer in zee te gaan liggen. (snorkelen was waarschijnlijk aangenamer geweest omdat de zee wel warm was in tegenstelling tot de regen en de wind) Maar goed, terug op phi phi, wilden we graag douchen, helaas was dit een koude douche. We knapten hier wel allebei van op.
's avonds genoten toen het eindelijk droog werd van het tree festival, dat werd gehouden om meer bomen aan te planten, na de tsunami. Resten hiervan waren trouwens op het hele eiland terug te vinden. Het festival vond plaats op het strand, met live muziek en vuurspuwers en heerlijke drankjes (natuurlijk). Het sfeertje was echt helemaal relaxed. Helaas voor ons werd het weer te laat.

Vanmorgen om elf uur de kamer uit geschopt.(door ons zelf) en ontbeten bij het barretje van kim en peud (die van gisteravond/ weddenschap zie foto)
Na het ontbijt hebben we genoten van een full body oil massage (helpt trouwens ook tegen zonnebrand). Dit doen we zeker vaker voor 4 euro per uur...

Daarna om twee uur de boot genomen naar Krabi, waar we om half 4 aankwamen. Helaas vonden we Krabi een beetje saai en zijn we door gereisd naar Ao Nang Beach. Hier snel een kamer geregeld voor 3 nachten om even bij te komen van de tot nu toe vrij drukke reis. Hier in Ao Nang is alles veel goedkoper, ongeveer de helft van Patong. Bij het inchecken hebben we dan ook direct ons wasgoed afgegeven, dat dan morgen weer schoon wordt afgeleverd. Je kan hier nergens zelf wassen, beter dan thuis dus...

Bij deze plaatsen we ook de foto's van de afgelopen week. We hopen dat jullie een beeld krijgen. (we kunnen ze niet bij de juiste berichten plaatsen)

Heel veel liefs en honderduizend kusjes van ons!!!

• 04 November 2007 - 15:32

Claire:

eerste !

• 04 November 2007 - 15:59

Els:

Leuk bericht en foto's.
    Jullie maken het helemaal daarginds.
    Willen straks niet meer terug.
    Moeten we maar wat regelen om ook daar naar toe te gaan denk ik!!!! Hahaha..
    xx
    Cees en Els

• 04 November 2007 - 16:33

Sjoerd:

he schatje,
    Leuk om te zien dat je je goed vermaakt. Was er liever zelf ook bij. Doen we samen nog een keertje over misschien.
    De foto's zijn erg leuk en gelukkig ook duidelijk.Zie dat de drankjes goed smaken daar aan de foto's te zien.

groetjes kus

• 04 November 2007 - 21:00

Henny:

ik word zo langzamerhand toch jaloers op jullie. de foto's zijn hartstikke leuk.zo'n full body massage lijkt mij ook wel wat.

nog veel mooie dagen

• 04 November 2007 - 21:07

Agnes:

keep going, en schrijven, en foto's maken. Erg leuk zo'n weblog.
    Ik wordt vooral jaloers van de massages.
    (PS de vriend van Ans was heeeel leuk :))

• 05 November 2007 - 07:48

Rob:

Zal maar niet beginnen overdeleuke foto's en het toffe bericht dat jullie geplaatst hebben. Wilde maar eens beginnen over het afsluiten van niet alt te slimme weddenschappen in het regenseizoen. Kijk maar op wiki hoe regelmatigderegen is in het regenseizoen. Denk trouwens dat dit niet meer hoeft omdat jullie er nu wel zijn achter gekomen hoe regelmatig die is.

De Foto's zijn erg leuk, wel jammer dat er geen foto's van het snorkelen bij zijn...;)

De verjaardag van oma was ook erg leuk, Ans een nieuwe "vriend", Erik een vrindinnetje en Corinne heeft een vriendje.
    We hebben dus weer veel gelachen gisteren.

@Marleen. Je kunt Sjoerd natuurlijk nu de opdracht geven ope een massage cursus te gaan. Dan is ie helemaal top als je terug bent.

Groet Rob

• 05 November 2007 - 09:51

Petra:

ziet er goed uit joh

he marleen ik was gister met jouw auto, Was die er niet. moest ik lopen.

greetz

• 05 November 2007 - 17:01

Wietje & Geert:

Ha Marleen!

Pff, we zijn dus echt dik jaloers! Maak je maar niet druk over de regen daar, hier is het ook weer bagger ;-)
    Leuke foto's, fijn om te zien dat het zo goed met je gaat. We houden alles strak in de gaten!!!
    Veel plezier weer de komende dagen en we lezen het wel weer!

Heel veel groetjes!!!!!

• 05 November 2007 - 17:35

Els:

Nou Marleen, als je het mij vraagt wil Sjoerd je best een (voet) massage geven hoor!!!
    Groetjes

• 05 November 2007 - 19:52

Renske:

Hey Jolijn en Marleen!

Dit klinkt echt helemaal fantastisch. Als ik de foto's bekijk, krijg ik meteen helemaal een vakantiegevoel!!

Hier is het echt donker en herfst...

Geniet ervan en maak nog maar veel mooie foto's, die zien er echt prachtig uit.

Liefs, Rens