Dieren liefde en dieren haat!! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu Dieren liefde en dieren haat!! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jolijn en Marleen - WaarBenJij.nu

Dieren liefde en dieren haat!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Marleen

12 December 2007 | Thailand, Pattaya

Hallo iedereen

Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het uitstekend in de brandende zon. We zijn gisteren in Pattaya aangekomen.
Maar eerst even over de dolfijnen natuurlijk.

Het waren geen gewone dolfijnen maar een aantal zonder spitse mond en de andere soort waren de pink dolfijnen, deze worden grijs geboren en worden bij het ouder worden dan roze. Deze hebben overigens wel een spitse snuit. We leerden de gebaren waarop de dolfijnen dan truckjes deden zoals: klappen, dansen etc. Hier mochten aan een vin hangen om zo mee gevoerd te worden (een soort tuk tuk zeg maar)en we werden gekust door de dolfijnen en wij mochten hem kussen.
Verder hebben we een dolfijnen show gezien maar dat was net zoiets als in Harderwijk. Hier hoef je dus niet speciaal voor naar Thailand dus.

In Chanthaburi is het wel leuk dat ze daar erg op kijken van blanke mensen. Het leek wel of ze nog nooit een blanke gezien hadden. Nou ja het is de diamantenstad en natuurlijk komen daar dan de blanke handelaren, maar niet 2 blanke backpackers. Er waren weinig restaurant en alles ging al om 23.00uur dicht.
Na de dolfijnen dag zijn we dan ook meteen doorgegaan hiernaar toe.

In Pattaya aangekomen (wat erg druk is) zie je op iedere hoek en iedere bar een aantal hoeren staan, nou staat de stad er ook bekend om maar toch. Ik was er dacht ik wel op voorbereid maar dat bleek niet voldoende. Overal zie je ook van de blanke oude mannen lopen.
We liepen door een straat op zoek naar een hotel en we werden door al die hoeren raar aangekeken dat we beide zoiets hadden van: Ja hier gaan we niet lang blijven. Na wat gegeten te hebben en de lonely planet bekeken te hebben, besloten we in een ander deel (iets verder van het centrum en rustiger) te gaan zoeken naar een hotel. Eerst bij see vieuw hotel gekekeken maar helaas geen plaats, toen kwamen we uiteindelijk uit bij een bungalow parkje hier was nog plaats. Gelukkig we waren beide toe aan een douche en aan een bed. Dus wij boekten voor 2 nachten. Nadat we beide gedouched hadden en even op bed zaten gilde Jolijn ineens. Marleen keek op en zag iets over de muur schieten. Marleen vroeg wat dat was al wilde ze niet echt weten. Een kakkerlak was dat die uit de plafond naar beneden kwam. En waar er een zit zitten er meerdere. Dit wilde we niet dit is ranzig. Wij naar de receptie om een nacht af te zeggen. We kregen zonder gezeur ons geld terug waardoor wij dachten dat meerdere mensen dit probleem hadden gehad. Op naar het see vieuw hotel om te vragen of zij plaats hadden voor de volgende nacht, maar wat bleek ze hadden (hoe weten we niet) voor deze nacht al plaats. Joepie weg bij die kakkerlak. Dus wij meteen geboekt, en op naar het bungalowpark om te kijken of we ons geld nog terug kregen. Hier rekende we niet op maar zonder gezeur kregen we alles terug. Dat vonden we netjes en daar waren we blij mee.
Nu hadden we een heerlijk bed, geen gaten in het plafond waar dieren doorheen kunnen komen. Het is een goed hotel met een heerlijk zwembad erbij, waar we vandaag in en bij gelegen hebben (al is de zee ook dichtbij).

Morgen gaan we naar de tiger zoo waar ze honderden tijgers hebben en 100.000 krokodillen (en nee dit is geen typfout).
Hoelang we blijven weten we niet want we hebben een lux hotel en de hoeren lopen hier wel maar niet zo veel als in het centrum. Dit is een klein (nog redelijk groot) centrum, Middelaar is er niets bij haha.
We gaan niet veel meer reizen, waarschijnlijk gaan we vanuit hier naar Bangkok en blijven we daar en gaan vanuit daar verschillende trips maken. Het reizen valt ons nu zwaar en we raken er echt vermoeid van. Het is ook zwaar om elke keer weer een hotel te zoeken etc.



Tot snel,
Liefs en een dikke kus Jolijn en Marleen

  • 12 December 2007 - 11:25

    Marleen En Jolijn:

    Eigenlijk zijn wij altijd de eersten...

  • 12 December 2007 - 11:48

    Juria:

    Hey Marleen,

    Weer een leuk verhaal. Ik vertrek a.s zondag naar Thailnad, ik zal goed rondkijken of ik jullie zie. SUcces nog met de reis, en rustig aan doe he.

    Groetjes Juria

  • 12 December 2007 - 12:49

    Carin:

    He Leentje, hoe is ie verder? Maud wil ook dolfijnen kussen of jou. Daar ben ik nog niet achter. Ze vond de foto's helemaal geweldig in ieder geval. Heel veel groetjes uit Vierlingsbeek.

  • 12 December 2007 - 13:43

    Hennie En Ria:

    nou zeg een paar stoere meiden, die op olifanten gaan zitten en zich erdoor laten masseren (vond ik er heel eng uitzien) en zich door dolfijnen laten meeslepen, gaan gillend op de loop voor een kakkerlakje. dat snap ik dan weer niet.
    groetjes.

  • 12 December 2007 - 16:12

    Els:

    Hoi meiden
    Hebben jullie je bagage goed nagekeken want een kakkerlak kruipt overal in.
    Laat ze aub maar in Thailand.
    Groetjes
    xx

  • 12 December 2007 - 17:09

    Geert & Wiet:

    Haha, ja jullie zijn inderdaad altijd de eersten, maar wij blijven ook aardig bij dacht ik zo ;-)
    Echt prachtig, die dolfijnen! Lijkt me super om eens mee te maken.
    Geniet van de komende dagen en nog veel plezier!

  • 12 December 2007 - 18:43

    Kelly:

    Hey Jo en Marleen,

    Jo, ik herinner me nog heel goed ons kakkerlakkenavontuur op Gran Canaria. Jij heel stoer met vuur en een spuitbus, weg was de kakkerlak. En nu zit je te gillen? Valt me een beetje van je tegen meis, hahaha. Ik had het wel willen zien. Ik heb er in ieder geval lol om en ik denk dat Maaike dat ook wel heeft als ze dit leest.

    Dikke kus Kel

  • 13 December 2007 - 16:02

    Agnes:

    ik moest erg lachen om jullie opmerking over de eerste... :)
    Die dolfijnen met een ronde neus lijken wel een beetje buitenaards, wel erg mooi.
    Ik hoop dat jullie alle ervaringen nog een beetje bij kunnen benen, ik kan me heel goed voorstellen dat je moe bent. Wat een belevenissen.
    Geniet van de zon en de rust! Lekker weer energie tanken.
    Goede reis naar Bangkok (waar het ook heel druk was toch de vorige keer?)
    Groetjes, ook van Harmen, Vera en Werner

  • 21 December 2007 - 21:53

    Oma:

    leuke foto,s fijne kerstdagen gewenst daar in het warme en drukke bangkok Hier vriest het -5_6 graden zoek maar vast een dikke trui op gr.Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Mijn eerste reis

rondreis thailand

Recente Reisverslagen:

27 December 2007

Apart en samen

23 December 2007

Kanchanaburi

19 December 2007

Bangkok is zo erg nog niet!!!

15 December 2007

Tiger zoo

12 December 2007

Dieren liefde en dieren haat!!
Jolijn en Marleen

rondreis thailand

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 13047

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: